Geoblog.pl    tomko    Podróże    Autotour wokół BaÅ‚tyku - 5 stolic w 3 tygodnie    Kolejnym promem, tym razem do Tallina w Estonii

Kolejnym promem, tym razem do Tallina w Estonii

Estonia
Estonia, Tallin

To chyba nasz 7 prom. Płyniemy nim z Helsinek do Tallina. Warunki komfortowe. Widoki piękne. Gdy zbliżamy się do Estonii widać wspaniałą panoramę Tallina. Widać stare miasto na wzgórzu i po lewej stronie city.

Postanawiamy zwiedzić stare miasto Tallina i zjeść tam obiad, bo chcemy jeszcze dotrzeć dzisiaj na jedną z wysp i poszukac jakiegoś kempingu.

Tallin jest wpsaniały. Klimat jak z filmu o średniowiecznych czasach. Kaci, dziewczęta w ludowych strojach z koszami kwiatów, sprzedawcy na straganach lokalnych wyrobó kulinarnych. Odrestaurowana średniowieczna zabudowa robi wrażenie. To taki Sandomierz i Kazimierz Dolny do spólki wzięte ale tętniący życiem.

Cerkiew w remoncie ale i tak robi wrażenie. Obchodzimy starówke dookoła, jemy obiad w przytulnej knajpce i niestety musimy ruszać dalej. Wrażenia bardzo pozytywne. Sztokholm czy Helsinki nie miały tego klimatu co Tallin. Warto tam zajrzeć napewno.